SWOT analýza

16.07.2010 16:50

SWOT analýza je nástroj strategického plánovania používaná na hodnotenie silných a slabých stránok, príležitostí a hrozieb, ktoré spočívajú v danom projekte, obchodnej príležitosti, prípadne v inej situácii, v ktorej sa nachádza organizácia so snahou uskutočniť určitý cieľ. Zahrňuje monitorovanie marketingového interného aj externého prostredia organizácie. Vynájdenie tejto techniky sa pripisuje Albertovi Humphrey, ktorý viedol výskumný projekt na Stanfordskej univerzite v 60-tych a 70-tych rokoch.

Strenghts - Silné stránky:  interné vlastnosti organizácie, ktoré môžu napomôcť k dosiahnutiu cieľa

Weaknesses - Slabé stránky: interné vlastnosti organizácie, ktoré sťažujú dosiahnutie cieľa

Opportunities - Príležitosti: externé podmienky, ktoré môžu dopomôcť organizácii k dosiahnutiu cieľa

Threats - Ohrozenia: externé podmienky, ktoré môžu sťažiť organizácii dosiahnutie cieľa

 

S

je to navštevovaná oblas, nachádza sa tu veľa pírodného, kultúrneho a historického dedičstva, výhodou je, že tu je zdravé a čisté prostredie

W

kraj nieje vhodný na poľnohospodársku činnosť, táto oblasť má malú priepustnosť pôdy 

O

najvýznamnejšia krasová oblasť územia ČR, naprieč územím prechádza medzinárodná dialková trasa Krakov-Morava-Viedeň, toto územie a región má vysoké prírodné hodnoty, registrovaných je cca 1000 jaskýň no nie všetky verejnosti prístupné

T

veľká nezamestnanosť, veľa komárov v lete, je málo pracovných ponúk

 

Vyhľadávanie