Leonardo AgroPuzzle                                                   

Puzzle pre agropodnikateľa podnikajúceho trvalo udržateľným spôsobom

  

Projekt Leonardo AgroPuzzle, Puzzle pre agropodnikateľa podnikajúceho trvalo udržateľným spôsobom, spojil stredné školy a občianske združenie z piatich európskych krajín. Na projekte, ktorého koordinátorom je naša škola, spolupracovali partneri z Českej republiky, Francúzska, Grécka, Poľska a Slovenska. V projekte partnerstva sme sa venovali témam tvorby podnikateľského zámeru v oblasti cestovného ruchu, ktoré súvisia s návštevou turistov na miestach kultúrneho bohatstva reprezentovaného pamiatkami UNESCO, prírodného bohatstva v územiach siete Natura 2000 a prírode blízkeho pohľadu na rozvoj poľnohospodárstva a krajiny. Cieľom bolo ukázať žiakom a učiteľom rôzne možnosti podnikania v agroturistike v partnerských krajinách a porovnať ich. Výstupom projektu sú vytvorené študijné materiály pre odborné predmety súvisiace s manažmentom, turistikou na vidieku, službách v agroturistike ale aj pre výučbu cudzích jazykov. Všetky výstupy sú prístupné na projektovej web-stránke: agropuzzle.eu. Na stránke projektu, ako aj na tejto stránke, nájdete aj fotografie a videozáznam zachytávajúce priebeh projektu. Nezanedbateľným prínosom projektu bolo vzájomné spoznávanie sa európskych národov, prehlbovanie spolupráce a rozvoj jazykových zručností.

 

Projekt Leonardo AgroPuzzle odštartoval v októbri 2010 a trval dva roky. Okrem stretnutí partnerov v každej zapojenej krajine sa projekt skladal aj z čiastkových úloh: tvorivých dielní a kurzu IKT. U nás boli tvorivé dielne zamerané na prácu s prírodným materiálom, čo je vhodný doplnok pre agro-podnikanie. Ďalšou čiastkovou úlohou bol kurz informačných a komunikačných technológií, ktoré sú dnes neoddeliteľnou súčasťou každého úspešného podnikateľa. Náš kurz bol zameraný na spracovávanie fotografií a videozáznamu. Rovnaké čiastkové úlohy riešili aj naši európsky partneri.

 

 *   *   *   *   *

Tento projekt bol financovaný s podporou Európskej Komisie.

Tento dokument reprezentuje výlučne názor autora a Komisia nezodpovedá za akékoľvek použitie informácií obsiahnutých v tomto dokumente.