SWOT analýza

16.07.2010 15:57

SWOT analýza je nástroj strategického plánovania používaná na hodnotenie silných a slabých stránok, príležitostí a hrozieb, ktoré spočívajú v danom projekte, obchodnej príležitosti, prípadne v inej situácii, v ktorej sa nachádza organizácia so snahou uskutočniť určitý cieľ. Zahrňuje monitorovanie marketingového interného aj externého prostredia organizácie. Vynájdenie tejto techniky sa pripisuje Albertovi Humphrey, ktorý viedol výskumný projekt na Stanfordskej univerzite v 60-tych a 70-tych rokoch.

Strenghts - Silné stránky:  interné vlastnosti organizácie, ktoré môžu napomôcť k dosiahnutiu cieľa

Weaknesses - Slabé stránky: interné vlastnosti organizácie, ktoré sťažujú dosiahnutie cieľa

Opportunities - Príležitosti: externé podmienky, ktoré môžu dopomôcť organizácii k dosiahnutiu cieľa

Threats - Ohrozenia: externé podmienky, ktoré môžu sťažiť organizácii dosiahnutie cieľa

 

S

Úspora energíí, neznečistuje životné prostredie, šetrenie peňazí, dlhá životnost, vela svetla, slunečné kolektory, teplo, ohrev vody, stenové vykurovanie, energia z biomasy a zo životného prostredia-tepelné čerpadlo, slnečná energia , kotol na drevo, strecha zachytí 50 až 80 % zrážkovej vody, predlžujú životnost strechy, pekné prostredie

W

Drahá výstavba, veľké okná- 3 vrstvové, vyrúbanie lesa podľa toho kde ho chceme stavať, rovná plocha, , neurodná pôda,

O

Možnosť rozvoja turistiky,  veterné turbíny aby boli vo vačšej vzdialenosti od  ekonomu, návšteva fariem okolo bukovinky

T

Peniaze, málo pracovnej sily, zlý terén, drahá prevádzka,

 

 

 

 

 

 

Vyhľadávanie