SWOT analýza

16.07.2010 16:42

 

SWOT analýza je nástroj strategického plánovania používaná na hodnotenie silných a slabých stránok, príležitostí a hrozieb, ktoré spočívajú v danom projekte, obchodnej príležitosti, prípadne v inej situácii, v ktorej sa nachádza organizácia so snahou uskutočniť určitý cieľ. Zahrňuje monitorovanie marketingového interného aj externého prostredia organizácie. Vynájdenie tejto techniky sa pripisuje Albertovi Humphrey, ktorý viedol výskumný projekt na Stanfordskej univerzite v 60-tych a 70-tych rokoch.

Strenghts - Silné stránky:  interné vlastnosti organizácie, ktoré môžu napomôcť k dosiahnutiu cieľa

Weaknesses - Slabé stránky: interné vlastnosti organizácie, ktoré sťažujú dosiahnutie cieľa

Opportunities - Príležitosti: externé podmienky, ktoré môžu dopomôcť organizácii k dosiahnutiu cieľa

Threats - Ohrozenia: externé podmienky, ktoré môžu sťažiť organizácii dosiahnutie cieľa

 

S

veterné počasie, historické pamiatky, pekné prostredie, vyššia pravdepodobnosť turizmu, ľahký prístup k vode, blízko veľké mestá, močiare

W

neúrodná pôda, močiare sú zaplavované, vojenský priestor, zložitá orientácia, pre človeka zima

O

veterné turbíny, veterný mlyn, návšteva okolitých fariem a historických pamiatok, možnosť vyššej návštevnosti z okolitých miest, využiti vody z vodnej nádrže,

T

hrozba záplavy, menšia pravdepodobnosť zíkania povolenia na naše činnosti (vojenský priestor), zima, zlý terén

 

Vyhľadávanie